Анастасия Римская (младшая)

Эта статья — о христианской мученице III века. О других святых с тем же именем см. Святая Анастасия. Миниатюра из греко-грузинской рукописи XV века

Анастасия Римская (греч. Ἀναστασία, Анастасия Младшая; † ок. 250 или 256) — раннехристианская преподобномученица. Память в Православной церкви совершается 29 и 30 октября по старому стилю (по юлианскому календарю), по новому стилю (по григорианскому календарю) соответственно 11 и 12 ноября, в месяцесловах константинопольского происхождения память Анастасии Римляныни указывается под 12 октября.

Согласно житию, Анастасия была знатной девушкой, осиротевшей в 3 года. Воспитывалась в женской христианской общине в окрестностях Рима под наставничеством старицы Софии. Она была красивой, и многие знатные патриции звали её к себе, но Анастасия всем отказывала. В 21 год её привели к градоначальнику Пробу, перед которым она открыто исповедала свою веру в Иисуса Христа и отвергла требование поклониться языческим богам и выбрать себе знатного мужа. Проб выставил её обнажённой перед народом, но Анастасия начала обличать градоначальника, и он подверг её истязаниям:

…она была растянута и привязана к четырём столбам вниз лицом; под неё подложили огонь с серой и смолой и мучили её снизу огнём и зловонным дымом, а по спине, без милости, били палками. Мучитель приказал вырвать у неё с пальцев ногти, потом отсечь её руки и ноги, а также выбить все её зубы.

— Димитрий Ростовский. Жития святых (29 октября)Усекновение главы св. Анастасии (миниатюра Минология Василия II, 979—989 гг.)

Житие сообщает, что, несмотря на мучения, Анастасия не прекращала исповедовать Христа и обличать Проба. Во время этих пыток христианин Кирилл дал Анастасии воды за что был обезглавлен. После продолжительных мучений святую обезглавили, а тело бросили без погребения на съедение зверям. Однако её тело было найдено и погребено её наставницей Софией и другими местными христианами.

В житиях смерть Анастасии Римляныни относится ко времени правления различных императоров: Диоклетиана (в пространном житии Симеона Метафраста) и Деция и Валериана (краткие жития из минология Василия II и синаксаря Константинопольской церкви X века). Уже в ранних агиографических памятниках произошло смешение историй Анастасии Римляныни (называемой Старшей) и Анастасии Узорешительницы (называемой Младшей), что создаёт трудности с идентификацией их изображений, мощей и посвящённых им храмов.

Иконография Анастасии Римляныни схожа с изображениями Анастасии Узорешительницы, но Анастасия Старшая, хотя и имеет на некоторых изображениях в руках сосуд, изображается часто в монашеских одеждах.

  • Анастасия, мученица // Энциклопедический словарь Брокгауза и Ефрона : в 86 т. (82 т. и 4 доп.). — СПб., 1890—1907.
  • Анастасия Римляныня // Православная энциклопедия
  • Димитрий Ростовский. Память святой великомученицы Анастасии Римляныни

Источник: https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%BD%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%81%D0%B8%D1%8F_%D0%A0%D0%B8%D0%BC%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%8F_(%D0%BC%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D1%88%D0%B0%D1%8F)

11 ноября — память преподобномученицы Анастасии Римляныни

Де́вственниц похвало́ и му́чениц сла́во, Анастаси́е преподо́бная! К тебе́ во умиле́нии серде́ц на́ших припа́даем и твоего́ заступле́ния у Го́спода о нас мо́лим. А́ще бо чистоте́ твое́й не поревнова́хом и безбоя́зненнаго испове́дания твоего́ не приобщи́хомся, па́че же мно́гими прегреше́ньми и лю́тыми паде́ньми и отсту́пствы гнев Бо́жий привлеко́хом, но не хо́щем во гресе́х на́ших умре́ти и, на твоя́ му́жеския по́двиги взира́юще, па́ки на одоле́ние страсте́й на́ших ополча́емся. Сие́ же ве́дуще, я́ко кроме́ благода́тныя по́мощи ничто́ же благо́е сотвори́ти возмо́жем, ту́ю нам от Го́спода пода́ти тебе́ про́сим. Ты бо, преподобному́ченице пресла́вная, ве́лие ко Влады́це дерзнове́ние стяжа́ла еси́, я́ко просла́вившая Его́ в чи́стой души́ твое́й и в телеси́ твое́м страда́льчестем, зане́ вся прельще́ния и преще́ния мучи́теля презре́вши, искорене́ние же зубо́в и ногте́й истерза́ние, и сосце́в и рук и ног отсече́ние сла́дце претерпе́вши, дерзнове́нно вопия́ла еси́: «Христо́с есть бога́тство мое́ и похвала́». Те́мже от того́ бога́тств и на́шей нищете́ духо́вная пода́ждь дарова́ния и от безме́рных прегреше́ний живо́т наш соблюди́, мир и безмяте́жие нам испроси́, от нужды́ и уны́ния нас предста́тельством твои́м огради́, друг ко дру́гу нас в послуша́нии и братолю́бии наста́ви и ко Го́споду о́чи серде́ц на́ших всегда́ возводи́, во е́же при́сно сла́вити нам Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха держа́ву, и твое́ те́плое предста́тельство во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Источник: https://pravlife.org/ru/content/11-noyabrya-pamyat-prepodobnomuchenicy-anastasii-rimlyanyni

Преподобномученица Анастасия Римляныня — день памяти 11.11 н.ст. (29.10 ст.ст.)

Прмц. Анастасия Римляныня.

Икона прмц.Анастасии Римляныни с житием и частицей мощей.

Святая Анастасия Римляныня осиротела в возрасте трех лет. Воспитывалась она в монастыре близ Рима, в котором приняла иночество. При императоре Декии (249-251 гг.) Анастасии исполнился 21 год. Она была очень красивой, и многие знатные римляне просили ее руки, но Анастасия всем отказывала, предпочитая остаться невестой Христовой.
В то время император Декий воздвиг жестокое гонение против христиан. Язычники вытащили святую Анастасию из монастыря и привели к правителю города. Они обвиняли ее в том, что она не только презирает знатных и богатых женихов, но почитает за Бога распятого Христа.
Военачальник Пров повелел ей принести жертву идолам, но Анастасия отказалась отречься от Христа. Тогда ее подвергли лютым пыткам: у нее вырвали из пальцев ногти, потом отсекли руки и ноги, затем выбили все зубы. Святая, истекая кровью, стала изнемогать и попросила воды. Стоявший при ее мучениях некто Кирилл, сжалился и напоил ее водой. Пытки продолжили, и святой Анастасии отрезали язык, которым она непрестанно славила Бога. Утомленные палачи, наконец, обезглавили ее. Решив, что Кирилл, напоивший мученицу водой, является тайным христианином, мучители схватили его и также казнили.
….. В шестидесятых годах 19-ого столетия архиепископ Волынский и Житомирский Модест (Стрельбицкий) привез в Житомир дар Антиохийского Патриарха Иерофея — главу святой Анастасии Римляныни. По смерти своей он завещал ее Житомиру. Вновь заступивший на Волынскую кафедру архиепископ Антоний (Храповийкий) позаботился, чтобы глава святой «явилась открытою для всех христиан Волынского края». И в 1903 году с разрешения Св. Синода глава святой преподобномученицы была торжественно перенесена в Житомирский Свято-Преображенский кафедральный собор. После переворота 1917 года на православных Житомира обрушились большие испытания, И духовный бисер — глава преподобномученицы Анастасии Римляныни — еще больше сплотила верующих, помогала сохранить верность Христу. В 1935 году церковь закрыли и осквернили, а мощи таинственно исчезли. Но в 1941 году, когда храм был открыт опять, глава святой возвратилась. После же войны храм снова закрыли, а мощи, как и в первый раз, исчезли. Но существует предание о их возвращении…

Огонек живой веры зажегся весной 1999 года на окраине Житомира. Район этот носит название — Малеванка. И вот в тихом сосновом бору, на месте бывшего санатория по благословению Преосвященнейшего Гурия, епископа Житомирского и Новоград-Волынского открылся первый в истории города женский монастырь. Небесной покровительницей обители стала небесная покровительница Житомира святая преподобномученица Анастасия Римляныня. Хочется верить, что искренняя молитва насельниц недавно отрывшегося Свято-Анастасиевского женского монастыря даст свершится надеждам верующих, и Господь явит нам чудо — главу покровительницы Житомира, небесной нашей заступницы, святой преподобномученицы Анастасии Римляныни.
Тропарь, глас 4:
Агница Твоя, Иисусе, Анастасия зовет велиим гласом: Тебе, Женише мой, люблю и Тебе ищущи страдальчествую, и сраспинаюся и спогребаюся Крещению Твоему, и стражду Тебе ради яко да царствую в Тебе, и умираю за Тя да и живу с Тобою, но яко жертву непорочную, приими мя, с любовию пожершуюся Тебе. Тоя молитвами, яко Милостив, спаси души наша.
Кондак, глас 3:
Девства водами очищена, преподобная, мученичества кровьми, Анастасие, венчавшися, подаеши сущим в нуждах недугов исцеление и спасение, приступающим от сердца; крепость бо тебе подает Христос, источаяй благодать приснотекущую.
Величание:
Величаем тя, страстотерпице Христова Анастасие, и чтим честное страдание твое, еже за Христа претерпела еси.

Источник: http://vsetsaritsa.ru/ortidox_saints/martyrs/Prepodobnomuchenitsa_Anastasiya_Rimlyanynya_-_den.php

Православный Церковный календарь

Кондак 1

Агнице и угоднице Христовой, долготерпеливей преподобномученице Анастасии, скорой помощнице и молитвеннице нашей, усердное пение и поклонение приносим, яко имущей премногое дерзновение ко Господу, еже от всяких напастей, скорбей и болезней освобождати нас, да с умилением и любовию зовем: Радуйся, Анастасие, многострадальная и избранная Невесто Христова!

Икос 1

Ангелом уподобилася еси разумом чистым, познавши Творца Всемогущаго, иже есть всего видимаго и невидимаго вечное начало и единый конец желаний всех боголюбивых, мы же восхваляем дивное воспитание твое от подвижницы игумении Софии, с благоговением великим вопием ти: Радуйся, от дней младенчества вместившая в свое сердце веру Христову; Радуйся, трехлетняя отроковице, избранная и преславная во иночестве. Радуйся, возраставшая в богопознании, при красоте телесней и душевней; Радуйся, в греховном Риме соблюдшая чистоту и благолепие взора и жизни. Радуйся, всегда невидимо охраняемая ангелы Божьими; Радуйся, святою правдою твоею к Жениху Христу приблизившаяся. Радуйся, Анастасие, многострадальная и избранная Невесто Христова!

Кондак 2

Видевше сияние лица твоего, святая преподобномученице Анастасие, знатнии людие града Рима удивляхуся, взирающе на тя, на рост твой и взор веселый и радостный, не видяще красоты души и мыслей твоих. Мы же, поминающи тя, слушающую у ног старицы Софии историю Церкви Вселенския и жизнь Спасителя мира, умными очами восходим от вещей земных во область небесную, взываем с верою: Аллилуиа!

Икос 2

Глубиною разума паче ума мирских мудрецов явилася еси, отроковице непорочная, измлада размышлявшая о Господе нашем Иисусе Христе, Ему же и благоугождати вожделела еси для подвигов духовных. Поминающе твою таковую ревность о спасении для жизни вечныя, сия похвалы тебе от души приносим: Радуйся, образе чистоты и целомудрия; Радуйся, прельщение возраста юнаго победившая. Радуйся, неверных светом веры просвещавшая; Радуйся, в храм Господень на молитву усердно приходившая. Радуйся, дев христианских истинное украшение; Радуйся, верная ко Христу Богу молитвеннице о нашем спасении. Радуйся, Анастасие, многострадальная и избранная Невесто Христова!

Кондак 3

Дивная сила Всевышняго чудесно храняще тя, юнице преподобная. яко сожительницу ангелов и собеседницу их, показала бо еси пред всеми идолослужителями святую веру и молитву твою. Воистину Святый Дух бе глаголяй тобою: «Готово серце мое, готова душа моя умрети за Господа Иисуса». За сие тя величающе, просим усердно: моли спасти и просветити души наша, да славословим с тобою Творца всяческих Бога и поем Ему: Аллилуиа!

Икос 3

Евангелия Христова имуще богоприятную святыню, во дни Декия царя и соправителя его Валериана при игемоне Прове, ты, блаженная дево Анастасие, в посте и подвигах день и нощь во обители малей работала еси Владыце Христу. Много враг завистливый и лукавый своими ухищрениями покушался на тя, Христову невесту, от равноангельскаго жития отвести. Но ты Жениху-Слову, яко дар, принесла еси непорочное твое девство и доблестное страдание. Сего ради умильно вопием ти: Радуйся, первое — поседение, второе же — кровь мученическую, яко алавастр мира, Иисусу Христу принесшая; Радуйся, крепкою волею своею благое иго Христово на себе понесшая. Радуйся, чисте сердце свое от всякия лести беззаконных мучителей дивно сохранившая; Радуйся, пречудная евангельская дево, светлогорящий светильник в себе имущая. Радуйся, достохвальная мученице, приявшая от Спаса Христа венец божественный и нетленный и силу благодатных исцелений; Радуйся, яко в созерцательней душе своей непрестанно имела еси веру, надежду, молитву и терпение. Радуйся, Анастасие, многострадальная и избранная Невесто Христова!

Кондак 4

Злобную бурю ярости своея воздвиже на тя нечестивый мучитель, святая Анастасие, близ двадесяти лет доброзрачну видя зело, и яко пленницу и рабу вменяше тя: ты же, воспоминающе Господа Иисуса Христа, яко вифлиемскаго Богомладенца, Пророка и Отрока Назарета, Мудрость храма Иерусалимскаго, чудо чудес истории мира, Спасителя, Врача душ и телес человеческих, Тому единому угождати вожделела еси, воспевающе песнь хвалебную: Аллилуиа!

Икос 4

Имуще всегда пред светлыми очима своима Господа и Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, оклеветана была еси от неверных пред игемоном Провом. Возвестивша бо сему, яко есть такова девица, ея же красота несть подобныя во всем Риме, пребывает та у некиих жен убогих и безмужно живущих, не хощет имети мужа, верует Распятому и посмеивается устремлениям нашим. Ты же из глубины души рекла еси: «Мое богатство — Христос есть. За Него же умрети желанием вожделех». Сей светоносный ответ твой почитающим, богомудрая, просвещение свыше испроси, да взываем ти благоговейно: Радуйся, сердцем своим видевшая Господа Христа, преобразившегося на Фаворе; Радуйся, душею своею содрогавшеюся при мысли о поругании, бичевании, осуждении и распятии Спасителя мира. Радуйся, со слезами молитвенными целовавшая икону Христа в венце терновом; Радуйся, телесное воскресение Христа Жизнодавца проповедавшая усты своими. Радуйся, вознесение Господне на горе Елеонстей ясно запечатлевшая во глубине сознания; Радуйся, непрестанно обращавшаяся ко Иисусу Христу — безконечному свету и жизни, и пристанищу верных. Радуйся, Анастасие, многострадальная и избранная Невесто Христова!

Кондак 5

Фимиамом молитвы и светом боговедения, яко боготечная звезда сияла еси во стране Римстей, святая преподобномученице Анастасие. Егда же игемон Пров посла слуги своя привести тя на суд человеческий и тии, вземше сечива, разсекоша двери монастырския. Тогда игумения София глагола ти словеса великая разума и света: Чадо мое, Анастасие, молись, не устрашайся, ныне бо время подвига есть, се Жених твой, Иисус Христос, хощет венчати тебе, буди верна ему до смерти, благоразумно и непрестанно поя: Аллилуиа!

Икос 5

Иматисма твоя преподобническая, в ней же молилася еси в церкве, святая Анастасие, угодна бе Жениху Небесному, Царю Славы, Иисусу Христу. Верила бо и исповедывала пред мучители, яко Господь Создатель и Спаситель не отступит от тебе. Но введет в небесный чертог Свой, возвав вся ангельския силы и всех святых лики, веселие вечное ти сотворит. Сего ради и мы недостойнии от глубины сердца взываем: Радуйся, исповедавшая миру всесвятое имя Бога твоего; Радуйся, во гласе радования и во псалмех восклицания украшавшая душу свою. Радуйся, дщерь всехвальная вышняго и нетленнаго Иерусалима; Радуйся, пречудная послушнице священных научений блаженныя Софии. Радуйся, возложившая все упование на Сладчайшаго Господа Иисуса Христа; Радуйся, молитвами твоими избавляющая нас ныне от всяких болезней и скорбей. Радуйся, Анастасие, многострадальная и избранная Невесто Христова!

Кондак 6

Кровь богопроповедническая твоих честных страданий, преподобномученице Анастасие, свидетельствует во всем Риме подвиги святой крепости твоей, егда воины римстии возложиша железа на выю твою и поставиша пред игемоном; ты рекла ему: «имя мое — Анастасия, сиречь — воскресение, яко воскреси мя Бог глаголати истину веры пред тобою». Он же, подражая Ироду буесловному, не хотяще уразумети Господа Славы Иисуса Христа и пети Ему с тобою, яко солнцу правды: Аллилуиа!

Икос 6

Лампада возсияла еси чудная среди неверных от твоего исповедническаго подвига, святая Анастасие. Отнюдуже и град наш озаряеши тихим и дивным светом богопознания. Сего ради от всех верных возносятся тебе похвалы сицевыя: Радуйся, прилежно размышлявшая о сохранении в уме и сердце Божественных и животворящих заповедей Божиих; Радуйся, жившая на грешней земли по святому завету и святей правде Евангелия Христова. Радуйся, украсившая свою юную главу разумением сущности конечного основания и цели всего существующаго; Радуйся, яко Жених твой, сладчайший Иисус, даде тебе крепость и премудрость, ей же не возмогоша противитися вси неведущия истины. Радуйся, яко и нас гладных пищею духовною, благодатным и присносущным словом Божиим всегда укрепляеши и радуеши; Радуйся, богатство неистощимое исцелений от скорбей тебе подаде Владыка Господь, Его же душею и сердцем возлюбила еси. Радуйся, Анастасие, многострадальная и избранная Невесто Христова!

Кондак 7

Мира хотящи оставити суету, души благородие свыше добротами безконечными уяснила еси, Анастасие всехвальная, и игемону Прову рекла еси: Жених мой, и богатство мое, и жизнь жизни, и веселие вечное — есть Господь мой, Иисус Христос, от Него же не отвратиши мя лестными твоими словесы, не прельстиши мя, яко же змий Еву, не отлучиши мене и страхом мук от Господа моего, за Него же и стократ, аще бы можно было, умерети есть готова, и Ему со Отцем и Святым Духом, в Троице славимому и поклоняемому Богу, велегласно со всеми святыми пою: Аллилуиа!

Икос 7

Новую показа безчеловечия ярость лютый мучитель, егда тебе, преподобномученице Анастасие, повеле предстоящим бити в лице, и раздирати одежду, и тело обнаженное покрывати ранами, и, к четырем столбам привязаней, огнем со смолою, и серою, и зловонным дымом мучити, и к колеси привязати и терзати. Терпела бо еси дондеже изнемогоша вси биющии. Сие паче естественное мучение твое благоговейно воспоминающе, тебе, великой угоднице Божией, приносим песнь благодарения: Радуйся, яко на икону твою взирающе, тебе самой непорочней и нетленней Невесте Христовой поклоняемся; Радуйся, многообразныя и нестерпимыя муки за Господа Славы, Христа Бога претерпевшая. Радуйся, яко в страшных муках молящися взывала еси: «Господи, Прибежище мое и Защитниче мой, не отступи от мене, изнемогает в болезни душа моя и кости моя сотрошася»; Радуйся, вскоре силою невидимою отрешена была еси от страданий, и телом своим явилася еси цела и здрава, яко вси дивляхуся преславному чудеси тому. Радуйся, пред судищем беззаконных проповедавшая Того, о Ком же апостольский лик яве глаголет и к Кому же пророческий собор выну взирает; Радуйся, поклонявшаяся духом и телом Тому, Кого же сонм мученический боголепно исповедует и преподобных воинство преславное имя славословит. Радуйся, Анастасие, многострадальная и избранная Невесто Христова!

Кондак 8

К сему — древо странное и страшное уготовано бысть тебе, святая Анастасие, от игемона Прова, иже в злобе своей иными муками нача мучити тя: повеле убо, повесивши, строгати ребра и терзати тело твое. Ты же, светоносная и досточудная дево, воспоминая Господа Иисуса Христа, вся сия мужественно терпяше, к единому Богу возводяше очеса своя, глаголаша: Виждь болезнь мою, Женише мой, юже стражду Тебе ради, благоволи ко мне, да приятно Ти будет пролитие крове моея и да не буду отвержена от лика святых мучениц, но да воспою Ти песнь великую, в вышних трегубо песнословимую: Аллилуиа!

Икос 8

Осеняемая сладостию и желанием вечнаго непрестаннаго блаженнаго единения с Богом, ты, святая преподобномученице Анастасие, паки изувечена была от мучителя, иже повеле бритвою отрезати сосцы твоя, из них же изыде множество крове, изнемогла еси зело и просящи воды пити. Некто же от близ тамо стоящих, именем Кирилл, принесе воду и подаде тебе. Ты же, мало напившися, рекла еси к подавшему: Да не лишится воздаяние от Господа по словеси Его: «Иже аще напоит вы чашею студены воды во имя Мое, не погубит награды своея». Поминающе сицевая твоя словеса и доблестныя подвиги твоего исповедничества, умиленно взываем ти: Радуйся, святая Анастасие, богомудрием высоким преисполненная и превознесенная; Радуйся, одеждою твоею имевшая ангельскую невинность, пищею — святую правду Божию и жилищем покоя — блаженство святых. Радуйся, украшенная ранами страданий за имя Господа нашего Иисуса Христа; Радуйся, яко крове твоея капли паче меда и сота угода быша Жениху Безсмертному. Радуйся, двери вечныя жизни отверзающая своим ходатайством всем чтущим твоя болезни и страдания; Радуйся, при излиянии крове святыя твоея молившаяся Тому, Кого же Воинства Небесныя славят, и трепещут Херувимы и Серафимы. Радуйся, Анастасие, многострадальная и избранная Невесто Христова!

Кондак 9

Прияла еси силу от Бога всякое естество скорбящих очищати, дух наш из уныния пробуждати, и умиротворяти сердца всех в бурях житейских ти вопиющих: угоднице Божия, сотвори мне радость молитвами твоими. Приими убо и сие, приносимое тебе почитание благоговейное и трепетное, яко же прияла еси капли воды от напоившаго во время тяжких страданий твоих, тя, Христову мученицу; иже той и пойде ко Господу. Ты же прияла мзду свою. Сподоби и ныне похваляющих тя внити в Чертог Небесный и Божественный, идеже всякая душа праведных радуется и поет благодарным гласом Отцу света, Вседержителю Богу: Аллилуиа!

Икос 9

Разумно витийствующий многовещанный язык не возможет восхвалити страдальческия твоя подвиги по достоянию, святая преподобномученице Анастасие, кто бо рече о болениях твоих, егда ногти от перстов твоих исторгнуты, и руце и нози отсечены были, также и вся зубы твоя избиени быша, и язык клещами отрезан, и река крови исходяще из уст твоих. Ты же молчанием сердечным сице молилася еси: «Не остави мене, Боже, Спасителю мой!» И вси людии от страха возопиша, досаждая и укоряя игемона о таковом свирепом и безчеловечном его терзании агницы и угодницы Христовой. Мы же, сицевая муки твоя точию воспоминая, содрогаемся и бренными нашими устами похвальная ти вопием: Радуйся, страстем Христовым подражавшая и кровию своею преподобномученическою Царю Славы уневестившаяся; Радуйся, истинная и добрая лозо винограда и Царства Христова. Радуйся, жестоковыйный народ неблагодарный священным своим долготерпением удивившая; Радуйся, яко ты в слезах горячих, взирая на небо, единому Спасителю Богу возсылала свои мысли и мольбы. Радуйся, яко Сам подвигоположник Иисус, Сын Божий, Человеколюбец похвали твоя подвиги и страдания; Радуйся, яко ты можеши по дару от Бога, от тьмы и бед избавляти творящих с любовию всечестную память твою. Радуйся, Анастасие, многострадальная и избранная Невесто Христова!

Кондак 10

Спасти хотя душу свою для неба и Бога, презрела еси мирское неразумие мучителя, иже разъярившися повеле за град извлещи тя, Невесту всенепорочную и достохвальную мученицу, и отсещи мечем честную главу твою. И бысть святое тело твое без погребения оставлено в снедь зверем и птицам, но Божиим покровением от них неприкосновенно хранящееся. Ты же присно созерцая пресветлое лице Христа Бога нашего, радостно душею своею ликуеши со ангелы и мученики и всеми святыми, воспевая песнь хвалебную: Аллилуиа!

Икос 10

Терпением своим великим, святая преподобномученице Анастасие, ты еси стена и твердое прибежище верным, ибо пришедшей нощи явися ангел Господень блаженней старице Софии и повеле взяти посеченное тело твое, в поле за градом Римом лежащее. Она же, вземше плащаницу чисту, изыде из монастыря, и не видяще камо идти, помолися же Богу, пойде и, Богом наставляема, дойде до места, идеже святое тело твое повержено лежаще, еже со слезами лобзающи, умильно глаголаше: Радуйся, возлюбленная дщи моя, юже аз в безмолвии и трудах воспитах для Бога; Радуйся, дево прекрасная, юже аз в посте и молитве, и в целомудрии хранях. Радуйся, доброхвальная мученице, страху Божию и закону Христову научившаяся; Радуйся, досточудная агнице в брачном одеянии непорочного девства явившаяся Иисусу Христу. Радуйся, украсившаяся кровию честною за Спаса Христа, уже не дщерь, но матерь и госпожа моя; Радуйся, ибо ты мое утверждение и тихая отрада в старости моей. Радуйся, Анастасие, многострадальная и избранная Невесто Христова!

Кондак 11

Гимн хвалебный и высокоторжественный восписуем ти, святая преподобномученице Анастасие, яко девственнице и молитвеннице телом и душею, яко храму Божию, дому Христову и обители Духа Святаго. Ты стояла еси на твердом камени упования небеснаго, его же не сокрушиша стихии мира. Ты пребывала еси в лоне Вселенския Церкви, идеже в Божественной иерархии Сам Христос есть путь в святыне веры и в лице Своем — истина, и в таинствах благодатных, и в существе своем — жизнь безконечная. Ты уразумела еси, яко вне Церкви несть спасения, несть и мученичества; тамо вне Церкви есть борьба, есть страдание, есть несчастие, но несть мученичества. Сие дарование ведает и озаряет святая Церковь Божия, и в ней токмо едиными усты и единым сердцем Троице Единосущней и Нераздельней возсылается боголепная верных молитва: Аллилуиа!

Икос 11

Феникс светоприемный и плодоносный возрасте в Церкви Христовой от твоея праведныя и богоугодныя жизни, святая Анастасие, и по преставлении твоем возсияла еси дивными чудесы. Се бо по смотрению Божию приидоша нецыи два незнаемии мужа честни видением, благою беседою и обретшие старицу Софию над телом твоим плачущуюся, помогоша ей и собравше отсеченныя уды твоя, руце же и нози, яже таможде из града извержени быша, и святую главу с телеси на места своя приложиша и плащаницею обвивше, и певше надгробныя песни, погребоша, славяще Отца, и Сына, и Святаго Духа. Мы же о сем дивящеся, яко Бог хранит и кости преподобных своих, ублажаем тя, молитвенно зовуще: Радуйся, крещенная и освященная в трисвятое имя в предвечнаго Царя веков; Радуйся, яко твое воспитание у игумении Софии бысть возрастание и созидание души по началам Царствия Божия. Радуйся, препоясанная от Бога правдою и истиною о чреслах своих, и чистотою и говением красящаяся; Радуйся, мыслившая о догматах веры, яко тии не развиваются, но раскрываются с новою широтою и большею глубиною. Радуйся, яко ты, Божия голубице и непорочная благоприятная жертво, явилася и преставилася еси Зиждителю и Промыслителю мира; Радуйся, от небеснаго Владыки Господа Иисуса Христа благолепный венец славы и блаженства восприявшая. Радуйся, Анастасие, многострадальная и избранная Невесто Христова!

Кондак 12

Ходатаице благодатная буди пред престолом Всевышняго ко спасению и сохранению от бед чтущих святую память твою, Анастасие преподобномученице. Принеси ныне теплую и святую молитву о нас, грешных, ко Господу сил, яко да презрев вся наша согрешения, в добродетелях преуспевати нас сотворит, да здравы суще телом и духом, хвалебно воспоим вси Творцу и Отцу Небесному, дивному во святых своих: Аллилуиа!

Икос 12

Псалмы Давидовы, сию книгу хваления, воспевала ты часто, святая преподобномученице Анастасие, ибо назидание Псалтири есть такожде богато, яко же богата и разнообразна жизнь нашей души. Любовь бо псалмопению породи обители преславныя, и вси псалмы являют единый глас благодарения и поклонения, и покаяния, и славословия, и неусыпающей молитвы. Тебе же, земней угоднице Божией, доступно бысть и духовное небо — учение Христово, идеже вместо солнца светит Евангелие, вместо луны — Ветхий Завет и вместо звезд — писание отцев. О сем убо радующеся и ведяще тя, скорую помощницу и молитвенницу нашу пред Богом, возглашаем ти сицевая: Радуйся, непрестанно творившая молитву Иисусову, яко дыхание и радование всей жизни; Радуйся, яко имя твое преподобномученическое по всей стране нашей от конца в конец прославляется. Радуйся, яко очко твое чудное, житием света сияющее от Божия Духа, озаряет наши умы и сердца верою древнею и святою; Радуйся, подражавшая Спасителю мира, еже претерпе распятие и смерть, не яко безсилен, но яко долготерпелив и многомилостив. Радуйся, яко ты всем поминающим твоя страдания в час смертный благонадежная предстательнице и утешительнице; Радуйся, яко от образа твоего святаго и благодатнаго являеши нам незримо помощь и силы божественныя. Радуйся, Анастасие, многострадальная и избранная Невесто Христова!

Кондак 13

О, предивная и многострадальная Невесто Христова, Анастасие, нынешнее аще и малое моление приими от нас, почитающих святую память твою. Охраняй нас богоприятными молитвами твоими от всякаго злаго обстояния и скорби, да тихое и мирное житие поживше во юдоли земней, блаженство райское на небеси наследим и купно с тобою сподобимся святых Святейшему Богу вечную и безконечную песнь воспевати: Аллилуиа! Аллилуиа! Аллилуиа!

(Этот кондак читается трижды)

Ангелом уподобилася еси разумом чистым, познавши Творца Всемогущаго, иже есть всего видимаго и невидимаго вечное начало и единый конец желаний всех боголюбивых, мы же восхваляем дивное воспитание твое от подвижницы игумении Софии, с благоговением великим вопием ти: Радуйся, от дней младенчества вместившая в свое сердце веру Христову; Радуйся, трехлетняя отроковице, избранная и преславная во иночестве. Радуйся, возраставшая в богопознании, при красоте телесней и душевней; Радуйся, в греховном Риме соблюдшая чистоту и благолепие взора и жизни. Радуйся, всегда невидимо охраняемая ангелы Божьими; Радуйся, святою правдою твоею к Жениху Христу приблизившаяся. Радуйся, Анастасие, многострадальная и избранная Невесто Христова!

Агнице и угоднице Христовой, долготерпеливей преподобномученице Анастасии, скорой помощнице и молитвеннице нашей, усердное пение и поклонение приносим, яко имущей премногое дерзновение ко Господу, еже от всяких напастей, скорбей и болезней освобождати нас, да с умилением и любовию зовем: Радуйся, Анастасие, многострадальная и избранная Невесто Христова!

Молитва преподобномученице Анастасие Римляныне

Девственниц похвало и мучениц славо, Анастасие преподобная! К тебе во умилении сердец наших припадаем и твоего заступления у Господа о нас молим. Аще бо чистоте твоей не поревновахом и безбоязненнаго исповедания твоего не приобщихомся, паче же многими прегрешеньми и лютыми паденьми и отступствы гнев Божий привлекохом, но не хощем во гресех наших умрети и, на твоя мужеския подвиги взирающе, паки на одоление страстей наших ополчаемся. Сие же ведуще, яко кроме благодатныя помощи ничто же благое сотворити возможем, тую нам от Господа подати тебе просим. Ты бо, преподобномученице преславная, велие ко Владыце дерзновение стяжала еси, яко прославившая Его в чистой душе твоея и в телеси твоем страдальчестем, зане вся прельщения и прещения мучителя презревши, искоренение же зубов и ногтей истерзание, и сосцев и рук и ног отсечение сладце претерпевши, дерзновенно вопияла еси: “Христос есть богатство мое и похвала”! Темже от того богатства и нашей нищете духовная подаждь дарования и от безмерных прегрешений живот наш соблюди, мир и безмятежие нам испроси, от нужды и уныния нас предстательством твоим огради, друг ко другу нас в послушании и братолюбии настави и ко Господу очи сердец наших всегда возводи, во еже присно славити нам Отца и Сына и Святаго Духа державу, и твое теплое предстательство во веки веков. Аминь.

Источник: https://azbyka.ru/days/sv-anastasija-rimljanynja

О чем просят святую Анастасию: жизнь и страдания красивейшей жительницы Рима

Монастырь Григориат на Святой Горе Афон и весь православный мир 11 ноября отмечают день памяти преподбномученицы Анастасии Римляныни.


Мощи святой Анастасии находятся в афонском монастыре Григориат. Православные христиане молятся преподобномученице о том, чтобы спастись от греха уныния и безверия, а также просят исцелений от болезней позвоночника и суставов.

Святая родилась в Риме и осиротела, когда ей было всего три года. Воспитала ее настоятельница женского монастыря игуменья София. В монастыре Анастасия и подвизалась с ранних лет. Когда Анастасии исполнилось 20 лет, множество знатных римских граждан пожелало взять ее в жены, так как юная монахиня была очень красивой. Но святая каждый раз отвергала предложения женихов, желая сохранить свою чистоту перед Христом и продолжать вести монашеский образ жизни.

В те времена язычники устроили гонения на христиан. Градоправителю Пробу донесли на Анастасию, и правитель приказал привести святую к себе. Слуги Проба ворвались в монастырь, выломали ворота и забрали молодую монахиню. В цепях святую привели к военачальнику.

Проб, увидев невероятную красоту Анастасии, стал уговаривать ее отречься от Христа и стать женой одного из знатных горожан близкого к царскому престолу. «Не лучше ли поклониться нашим бессмертным богам, взять честного, благородного мужа, веселиться среди наслаждений, радоваться детьми, владеть многим имением, золотом и серебром и не губить в крайней бедности и нищете своей жизни, дарованной богами для благополучного существования», — говорил правитель. Но Анастасия ответила Пробу: «Мой муж, мое богатство, жизнь и мое веселие – есть Господь мой Иисус Христос».

Ковчег с мощами святой Анастасии в монастыре Григориат на Святой Горе Афон

За такие дерзкие слова правитель приказал избить святую, разорвать на ней одежду, и выставить нагою на обозрение всем людям. Но это не заставило Анастасию отвернуться от Бога. Тогда Проб приказал растянуть монахиню над четырьмя столбами, разжечь под ней огонь и безжалостно бить палками по спине. Но вместо стонов из уст святой вырывались лишь слова молитвы к Господу. Потом палачи переломали все кости монахини и разорвали жилы, но Анастасия вновь обратилась к Христу и вдруг, чудесным образом стала совершенно здоровой, как и прежде.

Но даже чудо не становило Проба, который уже опьянел от жажды крови, и решил замучить девушку, продолжая пытки. Слуги правителя вырвали ногти Анастасии, отсекли руки и ноги, вырвали зубы. Изнемогая от жажды, святая попросила воды, и один из слуг по имени Кирилл поднес ей чашу. Взбешенный Проб заподозрил, что Кирилл тоже христианин и приказал тут же убить его мечом.

Правитель продолжал пытки мученицы, приказал отрезать ей язык, но ничего не мог поделать с твердой верой монахини. Устав от истязаний, Проб велел палачам вывезти святую за пределы города и отсечь ей голову, а тело бросить на съедение диким зверям. Но Господь не допустил, чтобы тело святой исчезло. Ангел явился игуменьи Софии и повелел ей забрать тело мученицы и похоронить.

фонд «Православное наследие Украины на Святой Горе Афон»

Источник: https://pravlife.org/ru/content/o-chem-prosyat-svyatuyu-anastasiyu-zhizn-i-stradaniya-krasiveyshey-zhitelnicy-rima

святые покровители 

Житие святой преподобномученицы Анастасии Римляныни

Икона Святой преподобномученицы
Анастасии Римляныни

Анастасия Римляныня Солунская (Фессалоникийская), канонизированная Православной Церковью в лике преподобномученицы, родилась в Греции, в Салониках, или, иначе, Фессалониках, крупном греческом городе – он и сейчас считается в стране вторым по величине. Салоники издавна были известны и на Руси под древним названием Солунь.
Прозвание «Римляныня» гречанка Анастасия получила потому, что, когда в возрасте трех лет осиротела, заботу о девочке взяла на себя римлянка-христианка София, настоятельница женской христианской общины, расположенной неподалеку от Вечного города. В этом монастыре она в раннем возрасте приняла иночество, навсегда и всей душой посвятив себя Богу. Все события происходили в III веке после Рождества Христова – в тот период, когда эпоха гонений на первых христиан достигла едва ли не высочайшего пика. Когда к власти пришел император Декий, а правление его было почти три года, с 249 по 251 годы, Анастасии исполнился 21 год. Она выросла настоящей красавицей – стройная, изящная, и многие знатные римляне добивались ее благосклонности, предлагали замужество и жизнь в богатстве и почтении окружающих. Святая Анастасия отвечала одно: «Господь Бог – мой единственный Жених» и отказывала всем.
Отвергнутые искатели руки молодой инокини написали на нее донос Декию, где указали, что она отказывает знатным женихам во взаимности на том основании, что верует в Христа как в Бога единого и единственного Жениха. Анастасию вывели из монастыря и привели к градоначальнику по имени Пров. Получившая от Софии благословение на подвиг во имя Христово, Анастасия не оказала сопротивления, сама вышла навстречу воинам, посланным за нею, хотя знала, что ждет ее в случае, если она не покорится воле правителя-язычника.
Когда Пров увидел, как молода и хороша собой христианская инокиня, он попытался соблазнами убедить ее отречься. Он говорил ей, что не лучше ли жить в довольстве и богатстве, купаться в наслаждениях, чем отдать жизнь за Того, Кто был распят, и неизвестно, что ждет ее потом, после страданий и гибели за Него? Не лучше ли поклониться языческим богам сегодня и провести остаток такой долгой жизни впереди в богатстве, веселье и всеобщем почтении и славе? Но на все уговоры святая отвечала одно – ее муж, ее радость, слава, богатство и почет – Господь Иисус Христос, и никакими посулами или угрозами ее невозможно отлучить от Него.
Она была столь упорна в своем сопротивлении, что вышедший из себя Пров подверг святую неописуемым пыткам. Издевательства над юной мученицей продолжались и были столь изощренны и бесчеловечны до безумства, что весь народ, даже те, кто был далек до христианства, возмутился. В какой-то момент измученная, истерзанная девушка попросила воды. При ней был человек по имени Кирилл. Кирилл сжалился и подал ей воды, за что и поплатился жизнью – его объявили скрытым христианином и казнили. А ее муки окончились, когда видя, что народ готов к смуте, палачи прекратили истязания, и страдания земной жизни святой Анастасии были прерваны отсечением головы.

Останки были брошены за пределами города на съедение диким зверям. Но Господь не дозволил, чтобы честные мощи его преданной мученицы были подвергнуты глумлению. Им Он уготовил иную участь, сохранив их в веках. Наставница святой Анастасии Солунской по указанию Господню нашла ее тело и вместе с двумя христианами предала его земле, как полагается по христианскому обычаю.
Для нас это удивительно, но Господь по воле Своей сохраняет физические доказательства существования святых Его, сколько бы веков, а иногда и тысячелетий не отделяло бы их и нас во времени. Так случилось и с мощами святой первомученицы Анастасии Римляныни Солунской.
Ковчег с частицей мощей Анастасии Римляныни упоминается в описи Благовещенского собора Московского Кремля конца XVII века. В первой половине XIX века архиепископ Волынский Модест (Стрельбицкий) привез в Житомир, главный город Волыни, честную главу первомученицы Анастасии Римляныни как дар Антиохийского Патриарха Иерофея. Архиепископ Антоний (Храповицкий), уникальный православный философ, богослов, один из образованнейших людей своего времени, преемник владыки Модеста на епископском престоле Волынском и Житомирском, приложил все усилия, чтобы православная святыня была открыта для поклонения для всех христиан Волыни.
В 1903 году с разрешения Священного Синода она была торжественно перенесена в собор Преображения Господня города Житомира. Волей предшественника его на епископском престоле архиепископа Модеста владыка Антоний устроил в цокольном этаже собора над местами упокоения архиепископов Модеста и его предшественников Агафангела и Тихона Свято-Анастасиевскую церковь. В раке, выполненной из кипарисового дерева, оббитого серебром, были упокоены святые мощи Анастасии Солунской. В 1935 году церковь подвергли осквернению и закрыли, и тогда мощи удивительным образом исчезли. В 1941 году ее открыли опять, и мощи так же чудом возвратились. После войны храм был закрыт вновь, и мощи вновь исчезли при непонятных обстоятельствах, но почитание ее на Волыни (Юг Украины) не прекращается: весной 1999 года в городе Житомире был открыт женский монастырь первомученицы Анастасии Римляныни Солунской.
Значение иконы
Как это зачастую бывает, в веках случается путаница совпадающих имен святых, чьи жизнь и подвиги близки по сути и совпадают по времени, и поэтому очень часто они сливаются в единый образ. Такое же слияние мы видим, когда читаем о первомученице Анастасии Узорешительнице, которая младше Анастасии Солунской по времени, отчего Анастасию Солунскую называют еще Старшей, а Узорешительницу – Младшей. По разным данным, Старшая погибла примерно в 250 году после Р.Х., а Младшая – около 304 года, и память ее празднуется 22 декабря/4 января.
О значении иконы можно сказать в основном то, что и обо всех иконах ранних христианских мучеников, – всякое их житие, земная судьба, короткая, но яркая, освещенная великим подвигом, свидетельствует: есть вещи, что стоят больше, чем самый драгоценный дар – жизнь, реальное существование здесь и сейчас. Они превыше инстинкта самосохранения, первого в ряду инстинктов всего живого. Есть те, кто полагает всю историю первого христианства за историю непонятных самоотречений. Но именно они, первые христиане, и созидали своим подвигом будущее христианства в мире. Как тут не задуматься: вот, он или она, такие молодые, такие полные сил, могли бы завести семью, жить в благополучии и довольстве. А они шли на отречение от всего, в первую очередь, от себя самих, значит, за этой добровольной жертвой стоит-таки нечто великое, ради чего стоит поступиться всем, что дорого любой живой душе? Высокая трагедия Божественной тайны становилась вдохновительным примером для многих и многих, кому довелось увидеть воочию или из уст в уста услышать о ней, ведь нет выше подвига, чем «отдать жизнь за други своя», как за нас – «за други своя» – отдал на Голгофе земную жизнь Сам Господь Бог, чтобы мы могли жить вечно в Царствии Его. Они продолжили Его дело, чтобы мы сегодня могли приходить к Нему, не боясь ничего и ничем не рискуя… Будем же ценить этот бесценный дар, который завоевали для нас они, первомученики, и с ними – юная и прекрасная духом и телом святая Анастасия Солунская из греческого города Салоники.

Источник: http://IconKuznetsov.ru/index.php?sid=358&did=846

Рубрики: Записи

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *